Aurreko astean landutakoari jarraipena emateko, aste honetan, HEZIBERRI Dekretua aztertzen jarraitu dugu.
Oraingo honetan, Haur Hezkuntzako oinarrizko konpetentziak eta esperientzia eremuak azaltzen dituen mapa kontzeptuala egin dut. Dekretuak zehazten duen bezala, oinarrizko konpetentzien barruan, alde batetik zehar konpetentziak daude,eta bestetik, konpetentzia espezifikoak.
Zehar konpetentziak, bizitza osoan zehar eraikitako konpetentziak dira eta elkarren artean lotura dute, hau da, beharrezkoak dira gaitasun batzuk besteak lortzeko. Curriculumaren arabera, honako hauek dira lortu beharreko konpetentziak:
- Hitzez, hitzik gabe eta modu digitalean komunikatzekoa
- Ikasten eta pentsatzen ikastekoa
- Elkarbizitzarakoa
- Ekimenerako eta ekiteko espiriturakoa
- Izaten ikastekoa
Konpetentzia espezifikoak, aldiz, bizitzako esparru eta egoeretan arazo-egoerak eraginkortasunez ebazteko behar diren konpetentziak dira, eta haietan, diziplina-arloren bateko berariazko baliabideak erabiltzen dira. Konpetentzia hauek, esperientzia eremuen bidez lortuko dira eta honako hauek dira:
a) Hizkuntza- eta literatura-komunikaziorako konpetentzia
b) Matematikarako konpetentzia
c) Zientziarako konpetentzia
d) Teknologiarako konpetentzia
e) Gizarterako eta herritartasunerako konpetentzia
f) Arterako konpetentzia
g) Konpetentzia motorra
Esperientzia-eremuei dagokionez, Haur Hezkuntzako Curriculuma, bi esperientzia-eremutan antolatzen da. Alde batetik NORBERAREN NORTASUNAREN ETA INGURUNE FISIKO ETA SOZIALAREN ERAIKUNTZA eremua aipatzen da, eta bestetik, NORBERAREN NORTASUNAREN ETA KOMUNIKAZIO ETA IRUDIKAPENAREN ERAIKUNTZA eremua.
Hona hemen bi esperientzia eremuak laburbiltzen dituen aurretik aipatutako mapa kontzeptuala 237/2015 DEKRETUA jarraituz eginikoa:
Oraingo honetan, Haur Hezkuntzako oinarrizko konpetentziak eta esperientzia eremuak azaltzen dituen mapa kontzeptuala egin dut. Dekretuak zehazten duen bezala, oinarrizko konpetentzien barruan, alde batetik zehar konpetentziak daude,eta bestetik, konpetentzia espezifikoak.
Zehar konpetentziak, bizitza osoan zehar eraikitako konpetentziak dira eta elkarren artean lotura dute, hau da, beharrezkoak dira gaitasun batzuk besteak lortzeko. Curriculumaren arabera, honako hauek dira lortu beharreko konpetentziak:
- Hitzez, hitzik gabe eta modu digitalean komunikatzekoa
- Ikasten eta pentsatzen ikastekoa
- Elkarbizitzarakoa
- Ekimenerako eta ekiteko espiriturakoa
- Izaten ikastekoa
Konpetentzia espezifikoak, aldiz, bizitzako esparru eta egoeretan arazo-egoerak eraginkortasunez ebazteko behar diren konpetentziak dira, eta haietan, diziplina-arloren bateko berariazko baliabideak erabiltzen dira. Konpetentzia hauek, esperientzia eremuen bidez lortuko dira eta honako hauek dira:
a) Hizkuntza- eta literatura-komunikaziorako konpetentzia
b) Matematikarako konpetentzia
c) Zientziarako konpetentzia
d) Teknologiarako konpetentzia
e) Gizarterako eta herritartasunerako konpetentzia
f) Arterako konpetentzia
g) Konpetentzia motorra
Esperientzia-eremuei dagokionez, Haur Hezkuntzako Curriculuma, bi esperientzia-eremutan antolatzen da. Alde batetik NORBERAREN NORTASUNAREN ETA INGURUNE FISIKO ETA SOZIALAREN ERAIKUNTZA eremua aipatzen da, eta bestetik, NORBERAREN NORTASUNAREN ETA KOMUNIKAZIO ETA IRUDIKAPENAREN ERAIKUNTZA eremua.
Hona hemen bi esperientzia eremuak laburbiltzen dituen aurretik aipatutako mapa kontzeptuala 237/2015 DEKRETUA jarraituz eginikoa:
K2 modulu lanerako gida aztertzen ibili gara, lanaren fase desberdinak hobeto ulertzeko asmoz. K2 modulu lana, lauhilabete honetan taldeka egin beharreko lana da, irakasgai guztiak barneratzen dituen lan potolo eta garrantzitsua. Horretarako, gidaren eskema bisual bat egin dut, lanaren eginkizunak, faseak,...ondo ulertu eta barneratzeko.
Bukatzeko, HEZIBERRI 2020 planari buruz hitz egiten egon gara, gure hezkuntza-sistema hobetzeko asmoz argitaratutako planari buruz, hain zuzen ere. Erreferentzietan txertatzen dizuet plan honi buru informazioa ematen digun web gunea
ERREFERENTZIAK:
237/2015 DEKRETUA, abenduaren 22koa, Haur Hezkuntzako curriculuma zehaztu eta Euskal
Autonomia Erkidegoan ezartzekoa. Honako webgune honetatik berreskuratua: http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.eus/r43-hezi2020/eu/
No hay comentarios:
Publicar un comentario