Aste honetan zehar, proiektuen eta unitate didaktikoei buruz hitz egiten egon gara, aurreko asteari jarraipena emateko.
Pasaden ostiralean taldeka aztertutako "De las programaciones didacticas a la unidad didactica" txostena, gela osoaren aurrean zatika azaltzen egon gara. Beraz, talde bakoitzari esleitu zaion zatiari buruz egindako laburpen edo aipatutako kontzeptuak aipatzea garrantzitsua dela iruditzen zait, modu honetan, ezagutzak hobeto barneratzeko eta jasotako informazioa zuekin konpartitzeko.
Curriculuma, ikaskuntzaren elementuen orden multzoa da, eta curriculuma eratzen duten elementuak, honako hauek dira:
Pasaden ostiralean taldeka aztertutako "De las programaciones didacticas a la unidad didactica" txostena, gela osoaren aurrean zatika azaltzen egon gara. Beraz, talde bakoitzari esleitu zaion zatiari buruz egindako laburpen edo aipatutako kontzeptuak aipatzea garrantzitsua dela iruditzen zait, modu honetan, ezagutzak hobeto barneratzeko eta jasotako informazioa zuekin konpartitzeko.
Curriculuma, ikaskuntzaren elementuen orden multzoa da, eta curriculuma eratzen duten elementuak, honako hauek dira:
Oinarrizko konpetentziak, ikasleek eskuratu beharreko ezagutza, trebetasun eta jarreren multzoak dira eta hauen helburua, Curriculumaren elementu desberdinak testuinguruaren arabera zehaztea da.
Lau zehaztapen maila daude eta hauek ondo ulertzea eta barneratzea garrantzitsua dela uste dut, izan ere, etorkizunean irakasle bezala jarduteko asmoa dut eta gelan erabiltzeko edota lan egiteko, beharrezkoak dira.
Lehenengo zehaztapen maila, DEKRETUA edo CURRICULUMA da. Gobernu autonomiko eta zentralak dira sortzen dutena. Helburuak, edukiak, metodologia, ebaluazioa,...zehazten dituen dokumentua bat da, gobernuak ezartzen dituen gutxieneko irakaskuntza edo oinarrizko alderdietatik abiatzen dena.
Bigarren zehaztapen maila, HEZKUNTZA PROIEKTUAK dira. Hauek ikastetxeko irakasle klaustroak diseinatzen dituzte, ikastetxearen testuinguru sozial, kultural eta hezkuntzakoan oinarrituz.
Hirugarrena, aldiz, UNITATE DIDAKTIKOAK dira. Irakasle edo hezitzaile taldeak sortzen dituzte, Hezkuntza Proiektuetan oinarritzen dira eta konpetentziak kontuan hartuz burutuko dira.
Azkena, hau da, laugarren zehaztapen maila, BANAKAKO EGOKITZAPEN CURRICULARRA da. Ikasleriaren aniztasunari erantzuna emateko neurria izan daiteke eta ikaslearen tutoreak edo familiarekin dagoen arazoaren aurrean lan egiteko dagoen pertsonak burutuko dute.
Hemen uzten dizuet zehaztapen mailak laburtzen dituen egindako eskema bisuala, espero dut erabilgaria izatea kontzeptuak hobeto ulertzeko eta ondo barneratzeko.
Lau zehaztapen maila daude eta hauek ondo ulertzea eta barneratzea garrantzitsua dela uste dut, izan ere, etorkizunean irakasle bezala jarduteko asmoa dut eta gelan erabiltzeko edota lan egiteko, beharrezkoak dira.
Lehenengo zehaztapen maila, DEKRETUA edo CURRICULUMA da. Gobernu autonomiko eta zentralak dira sortzen dutena. Helburuak, edukiak, metodologia, ebaluazioa,...zehazten dituen dokumentua bat da, gobernuak ezartzen dituen gutxieneko irakaskuntza edo oinarrizko alderdietatik abiatzen dena.
Bigarren zehaztapen maila, HEZKUNTZA PROIEKTUAK dira. Hauek ikastetxeko irakasle klaustroak diseinatzen dituzte, ikastetxearen testuinguru sozial, kultural eta hezkuntzakoan oinarrituz.
Hirugarrena, aldiz, UNITATE DIDAKTIKOAK dira. Irakasle edo hezitzaile taldeak sortzen dituzte, Hezkuntza Proiektuetan oinarritzen dira eta konpetentziak kontuan hartuz burutuko dira.
Azkena, hau da, laugarren zehaztapen maila, BANAKAKO EGOKITZAPEN CURRICULARRA da. Ikasleriaren aniztasunari erantzuna emateko neurria izan daiteke eta ikaslearen tutoreak edo familiarekin dagoen arazoaren aurrean lan egiteko dagoen pertsonak burutuko dute.
Hemen uzten dizuet zehaztapen mailak laburtzen dituen egindako eskema bisuala, espero dut erabilgaria izatea kontzeptuak hobeto ulertzeko eta ondo barneratzeko.
Lauhilabete honetan, taldeka, Unitate Didaktiko bat sortu behar dugu, beraz, interesgarria iruditzen zait Hezkuntza Proiektuak eta Unitate Didaktikoak ondo bereiztea eta hauen hausnarketa sakonagoa egitea. Horretarako, aurkezpen txiki bat pretatu dut, lan egiteko bi tresnak azaltzen dituena.
Astearen azken egunean, Alaitzek, sorpresa bat ekarri zuen gelara. Lau pertsoneko taldeak egin genituen eta talde bakoitzari, poltsa batzuk banatu zizkigun. Guk, hiru poltsa genituen eta poltsa bakoitzean, liburu bat zegoen. Gure eginkizuna, honako hau zen: deigarria iruditu zitzaigun informazioarekin klasean lantzeko zerbait prestatu behar genuen. Beraz, power point bat prestatu genuen konpetentzien inguruan bildutako informazioarekin, kontzeptu batzuk azalduz eta interesgarriena aipatuz.
Hemen uzten dizuet egindako power point-a, espero dut zuen gustokoa izatea eta hainbat kontzeptuen inguruko ezagutzak barneratzeko baliagarria izatea!
Escamilla, A. (2009). Las competencias en la programación del aula. Barcelona: Grao.
Jimeno, J. (2008). Educar por competencias, ¿qué hay de nuevo?. Madrid: Morata.
Revista Docencia e Investigacón, 245-270orr
Rodríguez Torres, J. (2010). De las programaciones didácticas a la unidad didáctica: incorporación de las competencias básicas y concreción de las tareas.
Villa, A eta Poblete, M. (2007). Aprendizaje basado en las competencias. Deusto: Ediciones Mensajero. Webgune honetatik berreskuratua: http://delegacion233.bligoo.com.mx/media/users/20/1002571/files/240726/Aprendizaje_Basado_en_Competencias.pdf
Villa, A eta Poblete, M. (2007). Aprendizaje basado en las competencias. Deusto: Ediciones Mensajero. Webgune honetatik berreskuratua: http://delegacion233.bligoo.com.mx/media/users/20/1002571/files/240726/Aprendizaje_Basado_en_Competencias.pdf
No hay comentarios:
Publicar un comentario