Aste honetan zehar hainbat gauza egiten ibili gara, betiere, hezkuntzaren didaktikarekin zerikusia dutenak.
Orain arte irakasgai honek eskainitako ezagutzak, ikuspegi zabaleko ezagutzak izan dira, baina aurrera joan ahala, ezagutza guztiak ordenatzen hasiko gara, ikaskuntza aberatsa eraikiz.
Hasteko, Dekretuarekin lanean ibili gara, izan ere, lan modularra gauzatzeko beharrezkoa da. Aurreko astean bezala, Haur Hezkuntzako Curriculumean aipatzen diren konpetentziak kontuan hartu behar ditugu gure lana egiteko, hain zuzen ere, bigarren fasearen atalak gauzatu ahal izateko. Horretarako, irakasgai bakoitzeko irakasleek banatutako irizpideaz gain, honako bi taulak erabiltzeko aukera dugu, materialaren deskribapen zehatza eta azterketa sakona egin ahal izateko.
Hona hemen taula horien bi adibide:
Orain arte irakasgai honek eskainitako ezagutzak, ikuspegi zabaleko ezagutzak izan dira, baina aurrera joan ahala, ezagutza guztiak ordenatzen hasiko gara, ikaskuntza aberatsa eraikiz.
Hasteko, Dekretuarekin lanean ibili gara, izan ere, lan modularra gauzatzeko beharrezkoa da. Aurreko astean bezala, Haur Hezkuntzako Curriculumean aipatzen diren konpetentziak kontuan hartu behar ditugu gure lana egiteko, hain zuzen ere, bigarren fasearen atalak gauzatu ahal izateko. Horretarako, irakasgai bakoitzeko irakasleek banatutako irizpideaz gain, honako bi taulak erabiltzeko aukera dugu, materialaren deskribapen zehatza eta azterketa sakona egin ahal izateko.
Hona hemen taula horien bi adibide:
Horretaz gain, asistentzia eta lanen kontuari buruz hitz egiten egon gara. Asistentzia %100 izan arren, irakasleak ez du zerrenda egunero pasatuko. Didaktikan eguneroko lana baloratzen da, beraz, klasera joatea oso garrantzitsua da, izan ere, kontzeptu gehienak, klasean bertan mapa kontzeptualen zein taldeko lanen bitartzen lantzen dira.
Bestalde, Haur Hezkuntzan eta Lehen Hezkuntzan irakurketa eta idazketa prozesuak proiektuen bidez egiten dituen ikastola bateko esperientziaren berri izan dugu. Horretarako, Arrankudiagako ikastolan lan egiten duen Nekane Ochoaren entrebistaren bideoa ikusi dugu.
Bideo honetan azaltzen dena laburbiltzeko, honako ezaugarri hauek aipatu behar dira:
- Gela berean, adin desberdinetako haurrak daude.
- Haur Hezkuntza eta Lehen Hezkuntza duen ikastola da.
- Aurrera eramaten diren proiektuak, haurrak aukeratutakoak dira.
- Adin guztientzako proiektu berdinak dira.
- HELBURU nagusiena: mundua ulertzea da, gure burua errealitatean kokatzeko.
- Umeen helburuak kontuan hartzen dira, ezagutza horiek lortzeko asmoz.
- Gelak polifonikoak dira. Iritzi/ikuspuntuak desberdinak dira umeen artean, beraz, ahots desberdinei tokia uzten zaie, hau guztien iritziari balioa emanez.
- Aniztasuna oso garrantzitsua da.
-Ikas komunitatea da, etengabeko interakzioak daude (testu, ume, irakasle...)
- TESTUA da unitate garrantzitsuena. Testua, egin eta ulertu daitekeen guztia da, hau da, komunikatzeko funtzioa duen edozein testua.
- TESTUAK erabiltzearen helburua, komunikazioa da. Norberak pentsatzen duena azaltzeko, ezagutarazteko,...
- Testuen ekoizpen eta interpretazioan (ulertzea), idazleak esaten duena, nola esaten duen eta esaten duenaren intentzioa kontuan hartzen da.
- Testuak ahozkoak eta idatzizkoak izan daitezke.
- ...
Bukatzeko, "DE LAS PROGRAMACIONES DIDACTICAS A LA UNIDAD DIDACTICA" artikulua lantzen ibili gara. Taldeka egin behar dugun lanari sarrera emateko eta unitate didaktikoak hobeto ulertzeko erabilgarria izan da, izan ere, programazioen eta unitate didaktikoen artean dagoen aldea ezagutu dugu. Egin behar izango dugun hurrengo lana, UNITATE DIDAKTIKO bat programatzea izango da, beraz, beharrezkoa da horren aurretik txostenean landutako ezagutzak barneratzea.
Hemen uzten dizuet artikulua laburtzen duen power point-a, modu bisual eta sinple batean kontzeptu desberdinak azaltzen dituena
ERREFERENTZIAK:
Otxoa, N. (2013). Arrankudiagako LHI. Eskolako txikienak irakurtzen eta idazten proiektuen bidez. Honako webgune honetatik berreskuratua: https://www.youtube.com/watch?v=w7nEXT7HLE8&feature=youtu.be
Rodríguez Torres, J. (2010). De las programaciones didácticas a la unidad didáctica: incorporación de las competencias básicas y concreción de las tareas.
No hay comentarios:
Publicar un comentario